روزنامه نگار

علوم ارتباطات اجتماعی-گرایش روزنامه نگاری

روزنامه نگار

علوم ارتباطات اجتماعی-گرایش روزنامه نگاری

روزنامه نگار

وبلاگی در جهت ارائه اخبار مشهد، جروات و دروس رشته روزنامه نگاری و معرفی ارکان این رشته

شب خاطره با حضور سردار یکتا

دوشنبه, ۶ مرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۳۴ ق.ظ

شب خاطره با حضور سردار یکتا


سخرانی سردار یکتا در دومین روز از دوره آموزشی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران، در مجتمع فرهنگی امام رضا مشهد برگذار شد

متن سخنرانی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم خیر مقدم،خسته نباشید،خداقوت با آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما عزیزان و ان شاء الله که این دوره و این جلسه موقعینی خاص و ویژه باشد. و انشاءالله این مهمانی ازم همانی های در مهمانی باشد.ما یک جا مهمان خداییم در ماه مبارک رمضان و یک جا مهمان امام رضا هستیم.شما از بین این همه دانشجو انتخاب شدید چند روزی هم بیش نیست.

بین شما ممکن است بعضی از دوستان قدیمی باشند که با هم راهیان  رفته ایم دوکوهه رفته ایم ولی همه اش تمام شد و این هم تمام میشود.من خواهش میکنم بعضی وقت ها که فضا آسمانی میشود بهشتی میشود حواستان راجمع کنید این موقعیت های بهشتی کمال الزهاب هستند یعنی ابرهای بهاری هستند یعنی اگر بارانشان را گرفتی و باریدی و دلت روشن شد،شد وگرنه رد شده ای.

حالا که اینقدر آقا(ع) اینقدر در حقتان لطف کرده و بین دختران دانشگاهی تهران تعدادی را انتخاب کرده است و آورده مشهد حواستان باشد که خیلی مهم است.یک شب نمازت را در حرم با نماز امام زمان همراه شویدوارد حرم که میشود به دنبال دو گمشده بگردید یکی خودتان و دیگری امام زمان(عج).

دوستان ورودی های 93 می آیند. ورودی 92 کجا هستند؟قبلا هم گفتم هر 92 ای هر91 ای هر 90 ای که گناه کرد در دانشگاه یک چک زده به صورت مولا...چیکار کرده ایم؟!

اگر بگوییم چرا شهیدان شهید شدند راست گفتنن خدا دوستت داریم. راست گفتند که امام زما ن دوستت داریمدوستان با معرفت حرم بروید با بصیرت به حرم بروید با دود باز به زیارت بروید.

حدمت اما رئوف میروید.دوستان این چند وقت مانده تا رفتن تکلیف خودتان را با خودتان مشخص کنید. اگر فقط گوشه نگاه امام رضا چرخد کار تمام استواز فرداجزء شورای بسیج هستی و جزءبسیجی.به امام رضا گفتین روی شما حسای کند.دوستان،نظر کرده اثر کرده. برویدو  نظر امام رضا را به خود جلب کنید.

دوستان عین مان تا عین الله نشود،یدتان تا یدالله نشود،لسان تا لسان الله نشود نمیتوان در دانشگاه کاری کرد.دختر و پسر را بردند  یک آب هم خوردند،تو را هم دارند میبرند،از حال و روزمان معلوم است.

اگر دلت را به دلدار عالم بدهی میتوانی دلبری کنی.این شب ها که به حرم میرود دلهایتان را به دست بگیردید و به حرم بروید.بگو آقا این دل را میخواهم وقف کنم برای اما زمانم.این چشم را میخواهم وقف کنم،این گوش را میخواهم وقف کنم؛از دست خودم هم برنم آید شیطان نمیگذارد.حرم با معرفت بروید دوستان.

حرم شهدا بروید.دوستان شماخودتان را آماده میکنید برای نبر بزرگ مهرماه 93!

شما خودتان را آماده میکنید برای جبهه گفتمانی بزرگ.شما میخواهید تصرف قلوب کنید در دانشگاه.چطوری؟شما میخواهید بخاری گرمی شوید میان زمستان سرد دل ها.. افسران جنگ نرم مثل شهدا بروید حرم مثل شهدا باشید.تازه آنها از این جامعه جدا میشدند میرفتند داخل خاکریزها.میرفتند داخل سنگرها . میرفتند داخل آن خلوت ها و قبر های گردان تخریب.

دوستان مثل شهدا مثل بسیجی های زمان جنگ برویم حرم.دوستان رها کنید گردان را.ماهموریت را اول مهر را. وردی های 93 را. به حکمت بودن در بسیج فکر کنید، به حکمت حظورتان در این دوره فکر کنید.کمی اهل حکمت باشید از امام رضا حکمت بخواید.نمیدانید اگر حکمت بدهند چطور دیده میشود.چقد خواستنی میشوی چقدر کارآمد میشوی.

دیدی گفتند از تو حرکت از خدا برکت.دانشجویان بسیجی از تهران آمده اند دوره ببینند.از شما حرکت از خدا برکت.در حرم اما مرضا به دنبال برکت باشید.بگوییند این دختر را میبینی یک تنه این دانشگاه را به هم ریخته است.تک نفره دارد دوستانش را به اما زمان گره میزند.یک نفره بین همه بچه ها را فرماندهی مکیند.

خب خواستم اول جلسه و شروع جلسه که نمیخواهیم جلسه خیلی طولانی بشود و حواسمان را جمع کنیم که کجا هستیم کی هستیم و چه هستیمدنیا دارد به خودش میپیچد.شاید بچه ای دارد متولد میشود.میبینید غزه را میبینید عراق را میبینید سوریه را.برای همین در حرم اما رضا اهل خبر نشوید.نکند که دختر لبنانی بیایدو  جلو بزند و تو جا بمانی.



متن کامل سخنرانی را در ادامه مطالب بخوانید



خب ما به عنوان افسران جنگ نرم دور هم جمع شده ایم.همه آمده ایم مشهد خدمت علی ابن موسی الرضا.حالا امشب هم ما هم خاطره میگوییم و بعد بروید آماده شوید برای سحریو  نماز.باز هم ممنون از شما هایی که آمده اید و نشسته اید.هرکس خودش را برای نوکری فاطمه زهرا آماده کرده است بشیند.من امشب برای بله برون آمده ام.هرکس اهل بله گفتن به امام زمان است بنشیند. هر کس فکر میکند که حاضر است در محضر  اما رضا است بنشیند.

دوستان جنگ شروع شده.نبرد نابرابر شروع شده.حضرت آقا گفتند شبیخون،ناتو دیگر امسال وال سالی دیدند که ما متوجه نویشویم،اعلام جهاد کردند.دوستان حضرت آقا نائب امام زمان هستند.مقام عظم رهبری؛ ولی امر مسلمین جهان، انتصابات بعدی ایشان است حرفشان برای ما حکم است.آقا روی شما حساب باز کرده است و حکم جهاد داده.اول سال آقا اعلام جهاد کردند. جهاد فرهنگی.

زندگی مردم از امسال تا پارسال چه فرقی کرده است. بال بال میزنیم که ما اهل کوفه نیستیم که علی تنها بماند.مهدی بیا مهدی بیا،اصلا ما خودما نرا برای ماموریت آماده کرده ایم؟خواهشم این است که از بسیج بروید و 4نفر باشید که اما زمان به آنها افتخار کند.

برایتان  تعدادی از سخنان امام  را برای حضرت آقا میخوانم تا هرکس خودش را پیدا کند:

"هرکس خودش را با ماموریتشش پیدا کرد.کارش کار است و بارش بار است.

این یکی از سخنام امام در سال 58 است:آنچه که من میفهمم و احتمال زیادی میدهم این است که آمریکا نه دخالت نظامی در ایران میتواند بکند و نه حتی اقتصادی"پیروز نمیشود،خودش هم میداند.کلا از راه اساسی تری پیش آمده است وا آن راه این است که ما را از باطن خودمان آسیب پذیر کند و ما را از باطن بگنداند. وای به روزی که بگندد نمک...

هرگناهی که در دانشگاه میشود، یک سیلی به تو میزند.آقا میفرماید امروز جمهوری اسلامی و نظام اسلامی با یک جنگ عظیم مواجه است.آن جنگ،جنگ نرم است.داریم حرف های نائب امام زمان را میخوانیم.جمگ نرم راست است.این یک واقعیت است یعنی الان جنگ است.

دوستان،اعمال البنیات. نیت جنگ کرده اید؟نیت مجاهدت کرده اید؟مجهادید دوره خط اما آمده اید؟خیلیا گفتن جنگ جنگ تا پیروزی .آنها ما را مشایعت کردند و بعد تشییع."رزمندگان اسلام خدانگهدارتا بعد از این،این گل پر پر از کجا آمده".حضرت آقا میفرمایند که:"عرصه جنگ نرم،بصیرتی عمارگونه و استقامتی مالک اشتر وار میطلبد.با تمام وجود خود را برای این عرصه آماده کنید.

دوستان آقا اعلام جهاد کرده اند.حرض آقا گفته اند که مسئله فرهنگ و کلیت آن باید مسئله اول کشور باشد"در مسئله فرهنگ،بنده به معنای واقعی کلمه احساس نگرانی میکنم و حقیقتا دغدغه دارم، دغدغه ای که انسان جای دارد به خاطر آن گاهی نصف شب از خواب بیدار شود و به درگاه خدا تضرع کند.

در این شب ها چقد گریه کرده اید؟اشک سوخت مایه اروج به جاذبه هاست.بروید برای بچه های دانشکده گریه کنید بروید حرم گریه کنید.کارتان با این چیزها حل میشود نه با این کارهای بیهوده  که ما راه انداخته ایم.جواب کار فرهنگی واجب را با کار فرهنگی حق بدهید.

نگویید که اگر این اهنگ را گوش ندهیم این لباس را نپوشیم و اگه این اردو ها را برگذار نکنیم نمیگیرد.کار فرهنگی اصل یعنی متناسب با فطرت خداپرستی.کار فرهنگی با حق یعنی زیباترین و هنری ترین نحوه اجرا کردن.کار فرهنگی اصل یعنی عمل به معروف کردن.نمیخواهد امر به معروف کنید.

اوضاع دینمان اینقدر خراب است که ما باید عمل به معروف کنیم نمیخواهیم نهی از منکر کنیم،بیایید ترک منکر کنیم.جوری در دانشگاه راه بروید که کسی جسارتی به شما نکند اما در خانه و محله خود معروف شوید به شاد ترین و بهترین دختر.از اتاق های بسیجی بیرون بیایید و به اتاق افراد دیگر بروید و آنان ما را به بهترین وجه بپذیرند.بیایید یک بار دیگر اعمالمان را با یکدیگر بررسی کنیم.بیایید یک بار دیگر به علت حضورمان در دانشگاه فکر کنیم.دختری را که اسم شوهر می آمد در هشت پستو قائم میشد آوردن گذاشتند کنار نامحرم .خوب  برایمان نقشه کشیده اند

"یک جوان دانشجوی کمسال با یک مجموعه معدودی که خودش اسم آن را گذاشته تیپ،100 نفر آدمند؛این ها جملات آقاس،میگوید ما یک تیپ هستیم؛یک تیپ یعنی 10 هزار نفر،150نفر آدم یک تیپند؟او خودش میگوید تیپ.میرود به غرب گشور با این تیپ مومن و مخلص در مقابل جبهه دشمن با یک واحد رزمی مشخص و یک فرماندهی قابل دار میجنگند.این ابزار ندارد اما او به بهترین ابزار مجهز است.تجربه فرماندهی او اندازه عمر این است اما ان جوان بر اون غلبه میکند امکانات او را میگیرد و پیروز برمیگردد میدانید برای چه است؟این با خودسازی به وجود می آید و خود باید بیشتر از همه پای این اسلوب بایستیم .باید مقاومت کرد،البته قبول دارم مقاومت سخت است.

آقا میفرماید:قبل از مهدی موعود دوران آسایش و عافیت نیست.قبل از ظهور مهدی در میدان های مجاهدت انسان های پاک امتحان میشوند،بر پل های آزمایش وارد میشودن و سربلند بیرون می آیند و جهان به دوران آرمانی مهدی موعود روز به روز نزدیک تر میشودو. این آن امید بزرگ است.

حضرت آقا میفرماید:عامل دیگر؛امتحان بسیار بزرگی است که بر سر راه شماست،عامل دنیا و جلوه های فریبنده آن بود.دنیا پر از جاذبه است و چشم ها و دل ها را میفریبد چنانچه بعضی از افراد را فریب میدهد.دوستان یک قول بدهیم به حرم که میرویم برای زندگی شیرین و نمکین شما که نمک آن اما زمان است دعا کنیم و شما برای شهادت ما دعا کنید.

پیامبر میفرماید:"سیاحت امت من؛جهاد است" انشاءالله  اوقات فراغت ما رزمنده ها و شما جهادی ها به پا میشود

انشاءالله حرم رفتید برای یکدیگر دعا کنید.برای ظهور آقا برای سلامتی نائبش دعا کینم.

انشاءالله جزء انصارشان باشیم..   صلوات

 

  • Ƶ૯Ʊʂ ૯RɿƝσ૯C

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی