روزنامه نگار

علوم ارتباطات اجتماعی-گرایش روزنامه نگاری

روزنامه نگار

علوم ارتباطات اجتماعی-گرایش روزنامه نگاری

روزنامه نگار

وبلاگی در جهت ارائه اخبار مشهد، جروات و دروس رشته روزنامه نگاری و معرفی ارکان این رشته

مصاحبه خبری 1

دوشنبه, ۶ مرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۱۶ ق.ظ

تنظیم مصاحبه:

دوره های آموزشی خط امام در مشهد برگذار میشود

جانشین ناحیه بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران بزرگ، بعد از ظهر یکشنبه در مجتمع فرهنگی امام رضا(ع)مشهد در رابطه با دوره هاب آموزشی بسیج دانشجویی چنین گفت: یک تشکل دانشجویی مسلمان مدام باید در از لحاظ محتوایی،ارزشی،مهارتی و.. خودش را ارتقا بدهد و با یک نگاه رو به جلو باید خودش را مدام از لحاظ سطح محتوایی،ارزشی و مهارتی بالا ببرد.

آقای ناد علی در رابطه با کاستی ها و نیاز به برگذاری این دوره ها گفت که یک تشکل دانشجویی مسلمان مدام باید در از لحاظ محتوایی،ارزشی،مهارتی و.. خودش را ارتقا بدهد و با یک نگاه رو به جلو باید خودش را مدام از لحاظ سطح محتوایی،ارزشی و مهارتی بالا ببرد. در4سطح مسائل معرفتی،مسائل بصیرتی،بحث های تربیتی و بحث های مهارتی سعی کردیم یک دوره جامعی را برای دانشگاه های شهر تهران برگذار بکنیم با نام دوره آموزشی خط امام در مشهد تا دوستان به یک هم افزایی متناسب  برسند و بعد از این موثر تر در دانشگاه حضور پیدا کنند

وی در رابطه با شاخص های امام که دانشجویان موظف به انجام آن در دانشگاه ها هستند ، افزود که آنچیزی که امام از دانشجویان انقلابی انتظار داشته، بصیرت است و اینکه آنچنان خودشان را مجهز کنند تا بتوانند به بهترین نحو از تفکر انقلابی در دانشگاه حفاظت بنماید و علاوه بر دفاع و حفاظت از تفکر انقلابی و اسلامی در دانشگاه اهداف انقلاب و دستآورد های آن را بتواند در سطح جامعه تضمین بکند و از آن پاسداری بکند و آن خط روشن تمدن سازی را که ما دنبال میکنیم،تمدن سازی اسلامی را که رهبر معظم انقلام مدنظر دارند در آن بتواند به اندازه خودش به عنوان یک قشر پیشرو و خردورز سهم حداکثریش را ادا کند و این چیزی است که ما از نگاه امام و آقا برداشت میکنیم .این در هر شرایطی میتواند یکسری انتظارات خاص را ایجاب کند و یکسری وظایف جدید براش ایجاد کند و آنوقت دانشجوی ما باید فرزند زمان خویشتن باشد و هرلحظه فعالیت های خود را بازشناسی کند.

وی در رابطه با بازخورد این دوره ها گفت که در درجه اول با برگذاری این دوره ها خود به خود بیش از اینکه به اهداف این دوره برسیم،نیازشناسی هایمان دقیق تر شود یعنی ما مسائلی را که در تشکل های دانشجویی وجود دارد بهتر میشناسیم و بهتر میتوانیم برای آیندشان از لحاظ آموزشی برنامه ریزی کنیم. در این دوره ها این امکان ایجاد میشود که در کنار هم نیازهایمان را چگونه برآورده کنیم تا بتوانیم بهتر در فضای انقلاب و نظام خدمت گذاری بکنیم.

آقای نادعلی که در روز جهانی قدس برای اعتراض به رژیم اشغالگر فلسطین و همدردی با مردم مظلوم غزه حضور داشت  چنین بیان داشت که ما در صحنه هستیم تا این غده سرطانی رژیم اشغالگر قدس را از صحنه محو بکنیم. انشاء الله که مردم مسلمان فلسطین بویژه مردم غزه برادران و خواهران دینی خودشان را همچنان در کنار خودشان ببینند و با آن الهام گیری از سخنان امام (ره) ، کماکان بتوانند این الهام گیری را از فرمایش ها و رهنمود های مقام معظم رهبری ببرند و در صحنه حاضر باشند.چراغ عمر رژِم اشعالگر چراغ فرفروضی نیست به به زودی ان شاءالله حذفش از نقشه گیتی را شاهد خواهیم بود.




متن کامل مصاحبه در ادامه مطالب


علت برگذاری این دوره ها و اینکه بسیج دانشگجویی چه کاستی هایی داشت که به فکر برگذاری این دوره ها افتادید؟

یک تشکل دانشجویی مسلمان مدام باید در از لحاظ محتوایی،ارزشی،مهارتی و.. خودش را ارتقا بدهد و با یک نگاه رو به جلو باید خودش را مدام از لحاظ سطح محتوایی،ارزشی و مهارتی بالا ببرد.در4سطح مسائل معرفتی،مسائل بصیرتی،بحث های تربیتی و بحث های مهارتی سعی کردیم یک دوره جامعی را برای دانشگاه های شهر تهران برگذار بکنیم با نام دوره آموزشی خط امام در مشهد که از اواسط تیرماه شروع شد و تا اواخر شهریور ماه در کارچوب دوره های مختلف کار به همین شکل ادامه دارد که سعی کردیم از حضور مربی ها و اساتید مجرب دانشگاه و حوزه در موضوعات مختلف استفاده کنیم و کارها هم سعی شده است به شکل کارگاهی و حلقه ای بحث ها را ادامه بدهیم تا دوستان به یک هم افزایی متناسب  برسند تا بعدا موثر تر در دانشگاه حضور پیدا کنند

ویژگی های شاخص امام که دانشجویان در حال حاضر باید به رعایت آنها در دانشگاه ها بپردازند و مورد نظر شما در این دوره ها بوده چیست؟

آنچیزی که امام به نظر من انتظار داشته است از دانشجوی انقلابی بصیرت است و اینکه آنچنان خودش را مجهز بکند که بتواند به بهترین نحو از تفکر انقلابی در دانشگاه حفاظت بنماید و علاوه بر دفاع و حفاظت از تفکر انقلابی و اسلامی در دانشگاه اهواف انقلاب و دستآورد های آن را بتواند در سطح جامعه تضمین بکند و از آن پاسداری بکند و آن خط روشن تمدن سازی را که ما دنبال میکنیم،تمدن سازی اسلامی را که رهبر معظم انقلام مدنظر دارند در آن بتواند به اندازه خودش به عنوان یک قشر پیشرو و خردورز بتواند سهم حداکثری خودش را را ادا بکند و این چیزی است که ما از نگاه امام و آقا برداشت میکنیم و این در هر شرایطی میتواند یکسری انتظارات خاص را را ایجاب بکند و یکسری وظایف جدید براش ایجاد بکند و آنوقت دانشجوی ما باید فرزند زمان خویشتن باشد و آن ه آن فعالیت های خود را بازشناسی بکند

بازخورد برگذاری این دوره ها را تا اینجا چگونه ارزیابی میکنید؟

احساس ما اینه که در درجه اول با برگذاری این دوره ها خود به خود بیش از اینکه به اهداف این دوره برسیم،نیازشناسی هایمان دقیق تر شود یعنی ما مسائلی را که در تشکل های دانشجویی وجود دارد بهتر میشناسیم و بهتر میتوانیم برای آیندشان برنامه ریزی کنیم از لحاظ آموزشی. در همین دوره ها چنید فکر شکل گرفته است که دوره های بعدی را چگونه و با چه مدلی از لحاظ حجم  و  تعداو  تنوع موضوعی برگذار کنیم که این از الطاف خداوند است.بالاخره خدا همین لطف را کرده است که بچه ها در کنار یکدیگر در یک تشکل پر افتخاری مانند بسیج دانشجویی حضور داشته باشند این امکان ایجاد میشود که در کنار هم نیازهایمان را چگونه برآورده کنیم تا بتوانیم بهتر در فضای انقلاب و نظام خدمت گذاری بکنیم.

در راهپیمایی روز قدس شرکت داشتید؟ بله توفیق داشتم

چه پیامی برای مردم ایران و جهان م مردم مظلوم غزه دارید؟

هستیم در صحنه تا این غده سرطانی رژیم اشغالگر قدس را از صحنه محو بکنیم انشاء الله که مردم مسلمان فلسطین بویژه مردم غزه برادران و خواهران دینی خودشان را کماکان در کنار خودشان ببینند و با آن الهام گیری که از سخنان امام (ره)کماکان بتوانند این الهام گیری را از فرمایش ها و رهنمود های مقام معظم رهبری ببرند و در صحنه حاضر باشند.چراغ عمر رژِم اشعالگر چراغ فرفروضی نیست به به زودی ان شاءالله حذفش از نقشه گیتی را شاهد خواهیم بود.

در رابطه با منسب و جایگاهتان یک توضیح مختصر بدهید

 جانشین مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور در تهران

جانشین ناحیه بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران بزرگ

  • Ƶ૯Ʊʂ ૯RɿƝσ૯C

نظرات (۱)

  • کانون نشریات
  • سلام
    خسته نباشید
    نکاتشو براتون ایمیل میکنم..
    پاسخ:
    سلام
    ممنون
    لطف میکنید
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی