روزنامه نگار

علوم ارتباطات اجتماعی-گرایش روزنامه نگاری

روزنامه نگار

علوم ارتباطات اجتماعی-گرایش روزنامه نگاری

روزنامه نگار

وبلاگی در جهت ارائه اخبار مشهد، جروات و دروس رشته روزنامه نگاری و معرفی ارکان این رشته

مباحث جلسه4

سه شنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۳، ۰۹:۱۱ ب.ظ

فرم های روزنامه نگاری

در روزنامه نگاری 10 فرم اصلی وجود دار،که در تمام نشریات وجود دارد ، که شامل :

6 فرم پایه ← خبر و گزارش خبری،مصاحبه،مقاله ،یاداشت،نقد و گزارش

3 فرم مکمل عکس کاریکاتور،طرح،طنز

1فرم کلی تیتر

 

 

برد رسانه ای

هر چه نفوذ رسانه بیشتر باشد،احتمال پیروزی بیشتر است

سه عامل وجود دارد که در برد رسانه تاثیر دارد:

1.دسترسی مکانی: اینکه افراد بیشتر به رسانه ی (نشریه،روزنامه و..) ما دسترسی و برخورد داشته باشند.راحت بتوانند تهیه کنند و بخوانند

2.زمان ثابت در انتشار: یک زمان ثابت و مشخصی  را برای انتشار نشریه در نظر بگیرید. چون باعث می شود مخاطب برای تهیه نشریه شما زمانش را تنظیم کند . یکی از عوامل تاثیرگذاری رسانه ها استمرار آن است. انتشار به موقع و مداوم نشریه بسیار مهم است.

3.کنترل مخاطب: محتوا به صورت خلاصه شده و کوتاه عرضه شود تاثیرگذاری بیشتری دارد بهتر است محتوا را کوتاه کنید و تیتراژ را زیاد کنید

عملیات روانی

در حوزه عملیات روانی گروه ها به 3 دسته تقسیم می شوند

1.موافق2.مخالف3.بی طرف

       اگر میخواهید عملیات روانی انجام بدهید باید اول مخالف هارا پیدا کنید {مثال : کسی که میخواهد علیه بدحجابی فعالیت داشته باشد،ابتدا باید کسانی را پیدا کند که مخالف بدحجابی هستند}.

 گروه بعدی که باید به آن توجه کنید گروه بی طرف هاست،باید آنها را جذب کنید و به سمت هدف خود هدایت کنید قدم اول این است ک باید مانع شوید که به سمت خلاف هدفتان نروند.

بعد از این 2گروه گروه بعدی افراد موافق هستند.

 

  • Ƶ૯Ʊʂ ૯RɿƝσ૯C

نظرات (۱)

تیراژ
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی