روزنامه نگار

علوم ارتباطات اجتماعی-گرایش روزنامه نگاری

روزنامه نگار

علوم ارتباطات اجتماعی-گرایش روزنامه نگاری

روزنامه نگار

وبلاگی در جهت ارائه اخبار مشهد، جروات و دروس رشته روزنامه نگاری و معرفی ارکان این رشته

سخنرانی حجت الاسلام صدیقی در طرح ولایت مشهد

شنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۳، ۰۱:۰۹ ق.ظ

حجت الاسلام صدیقی در طرح ولایت کشوری ،در مشهد حضور یافت


حجت الاسلام و المسلمین صدیقی عصر امروز در نوزدهمین دوره طرح ولایت کشوری که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد بیان داشت:فرمان های الهی در عرش صادر می شود.مرکز فرماندهی خدا عرش است و این می تواند ما باشیم.



وی با اشاره به اینکه: در عالم معنا اگر هرچی در درون ما بنا شد ،نقش عرش پیدا می کند که خدا در آنجا مستقر می شود "الرَّحْمَنُ عَلَی الْعَرْشِ اسْتَوَی"  قلب مومن عرش خدا است.

وی افزود:مومن کسی است که آنقدر ایمانش اوج گرفته است که ذوب در امام زمانش شده است. امام زمان جان است و ما اعضایی می شویم که مجری اراده آن جان قرار می گیریم. آن وقت صدق می کند که قلب ما عرش خداست.

امام جمعه موقت تهران زیارت نامه های حضرات معصومین علیه سلام در جلد های معارف دین دانست و اظهار داشت: در دعاها اسراری وجود دارد که در روایات آن اسرار نیست. زیارت نامه ها اسرار آمیزند و معارف بلندی در این زیارت نامه ها گنجانده شده است که اگر کسی اهل باشد از طریق خواندن این زیارت نامه ها معراج برایش پیش می آید.زیارت نامه ها مدارج معارج است .با زیارت حضرت ثامن الحجج کسی که زائر است به این مدارج می رسد.

وی در رابطه با زیادت و دعا از زبان آیت الله بهجت گفت: زیارت که میروید به صحن که میرسید اذن دخول بخوانید اگر دلتان شکست اشکتان جاری شد اجازه دارید که به عنوان زائر وارد شوید.یکی از زیارت نامه هایی که در حرم همه امامان خوانده می شود زیارت جامعهی ائمّة المؤمنین است. این زیارت جامعه بسیار مهم است

حجت الاسلام صدیقی گفت:از مرحوم شیخ بهایی پرسیدند که:شما امام زمان را دیده اید؟  جواب دادند که هم در خواب دیده ام و هم در بیداری.

امام جمعه تهران بیان داشت: در زیارت جامعه ائمه این جمله را می خوانیم که شما دلی دارید که این دل در اختیار خودتان نیست،خدا مالک این دل است.خداوند متعال،این دل شمارا تربیت میکند و پرورش میدهد" القلب حرم الله فلا تسکن فیه غیر الله " قلب بارگاه خداست در بارگاه خدا غیر خدا را راه ندهید.عمده دل است ،خدا این مرکب را در اختیار ما قرار داده است که دل با این مرکب ب هسوی مقصد حرکت کند ." إِلَّا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ " این نماد دل در بدن است.انسان عمل صالح را با بدن انجام می دهد.

امام جمعه تهران در سخنان خود گفت:در مشهد تعدادی از جوانان را بردند پیش آیت الله بهجت ایشان یک نگاهی به جوانان کردند و فرمودند گرگ زیاد شده است. خیلی ها طعمه گرگ شده اند و خودشان هم نفهمیدند. گرگ های سیاسی،گرگ های غربی و گرگ های اقتصادی . آنقدر فراوان شده اند و همه هم طمع جوانان ما را دارند.انسان عمده سرمایه اش در جوانی است،در جوانی کاری از دستش برمی آید. در پیری کاری از دستش برنمی آید.

وی اظهار داشت: خدا دل های فاسد را  نمی خرد." إن اللّه اشترى من المؤمنین أنفسهم وأموالهم " خدا مشتری مومن است .

امام جمعه تهران گفت:قرآن محک می دهد،شاخص می دهد؛معیار می دهد که ما خودمان را بشناسیم. یک آیه در سوره مبارک حشر است می فرماید که : " وَلَا تَکُونُوا کَالَّذِینَ نَسُوا اللَّهَ فَأَنسَاهُمْ أَنفُسَهُمْ أُوْلَئِکَ هُمُ الْفَاسِقُونَ " هر وقت این آیه را می خوانم دلم میخواهدگریه کنم ،نکند خودم فاسق باشم.

حجت الاسلام صدیقی در رابطه با خدا فراموشی گفت: نتیجه عصیان خدا ،خود فراموشی است. خودیابی،خدایابی است. خود از دست دادن ،خدارا از دست دادن است.

امام جمعه تهران ، عمر را سرمایه انسان دانست و افزود: این سرمایه مشتری زیاد دارد،شیطان مشتری  است افراد سوء استفاده گر مشتری عمر ما هستند ،باید مراقبه داشته باشیم،مراقبه یعنی حواست به این سرمایه باشد و ببینی که کجا دارد آب می شود،این سرمایه را نگهداری کنیم.

وی در رابطه با مشارطه اظهار داشت:در مشارطه انسان پروژه ایی را برای خود تعریف می کند و به عهده می گیرد،مسئولیت هایی که برای روزش به اتفاق های دور و اطراف خود و نسبت به انسان های اطراف خود دارد. چ همسئولیت هایی را خدا در اختیار من قرار داده.انسان باید مسئولیت هایش را بشناسد. مشارطه یعنی تعهدی که بین خدای خود و خودش بسته است . اینکه چه تعهد هایی را برای این روزم دارم مراقبه است. اینکه کدام مسئولیت را کم کاری کردم تا برای جبران آن اقدام شود .بعد محاسبه است،امام موسی ابن جعفر می فرمایند : قبل از اینکه از ما محاسبه کنند ما خودمان باید  خودمان را محاسبه کنیم. بعد هم معاتبه است ،معاتبه همان معالجه است.

وی با توجه به گفته های بزرگان گفت "انسان باید از حیوانیت بر حذر باشد" و در ادامه افزود: حفظ زبان و عدم ارتباط با اهل غفلت از جمله عواملی است که سبب دوری از سستی می‌شود

امام جمعه تهران،حجت الاسلام صدیقی در پایان افزود:سرمایه عمر ماست چیکار کنیم که این سرمایه ذخیره شود اول  ایمان بعدعمل صالح و بعد تواسیل به حق است.باید خودتان را مواظبت کنید.شما مامور خدا باشید برای خدا بنده ببرید.آدم خودش اهل صبر نباشد دعوت به صبرش معنی ندارد. لذا صبر در برابر گناه،صبر در طاعت است

 

  • Ƶ૯Ʊʂ ૯RɿƝσ૯C

نظرات (۱)

  • نورالدین عبدالله زاده
  • سلام دوست عزیز
    آیا مایل به تبادل بنر هستی؟
    لطفا جواب رو زود بفرست.
    download4you.blog.ir
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی