روزنامه نگار

علوم ارتباطات اجتماعی-گرایش روزنامه نگاری

روزنامه نگار

علوم ارتباطات اجتماعی-گرایش روزنامه نگاری

روزنامه نگار

وبلاگی در جهت ارائه اخبار مشهد، جروات و دروس رشته روزنامه نگاری و معرفی ارکان این رشته

مرحوم شیخ احمد کافی

شنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۰۲ ب.ظ

 

مرحوم حاج شیخ احمد کافی (ره) ، خطیب توانا و شیرین سخن ، موسس و بنیانگذار مهدیه تهران و دیگر شهرها از برجسته ترین و زبده ترین مروجین مکتب اهل بیت (علیهم السلام) و از رادمردان شجاع و با اخلاص معاصر بود.

 

 

او در سنگر روحانیت با سبک نوین و کلام جذاب و شیرین خود در ترویج دین و دین داری و ارشاد و هدایت مردم کوشا بود. ناله های پرسوز و گداز او در جلسات عرفانی ندبه ، کمیل و عرفه و مجالس وعظ و خطابه ، عشق به خاندان اهل بیت و ائمه معصومین (علیهم السلام) خاصه توجّه به پیشگاه حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه را احیاء کرد.سخنرانی های آتشین و خطابه های کوبنده و اعتراض های پی در پی او علیه رژیم ستمگر پهلوی از جمله شیوه های مبارزاتی او بود که در این راه شکنجه ها و زندان ها و تبعید را تحمل نمود. او سرانجام جان عزیز خود را در این راه تقدیم و به فیض شهادت نائل آمد.

احمد کافیدر روز یکم خرداد ماه سال 1315 در مشهد متولد شد و  از روحانیان و خطیبان معروف پیش از انقلاب بود. سخنرانی‌های وی معمولاً بسیار پرشور بود. شیخ احمد کافی که مجموعه سخنرانی‌هایش هنوز طرفداران بسیاری دارد، در یک حادثه رانندگی مشکوک در تاریخ30 تیر سال 1357 کشته شد.

همانطور که مرحوم کافی در صحبت هایش گفته و وصیت کرد آرزویش این بود که در روز جمعه با گفتن یا صاحب الزمان (عج) بمیرد. هدیه ای را که تا به حال امام زمان (عج) به کمتر عاشقی از عاشق هایش داده بود به مرحوم کافی داد.یعنی همانطور که آرزو کرده بود در روز و صبح جمعه به شهادت رسید و هدیه ای مهمتر اینکه در جمعه ای که متقارن با نیمه شعبان روز تولد حضرت مهدی (عج) بود به مقام رفیع شهادت نائل آمد . فرزند مرحوم کافی نقل میکند پدرم در حالی که صورت و سینه اش شکافته شده و روی زمین افتاده بود به زحمت بلند شد و نشست و با گفتن سه مرتبه ذکر یا صاحب الزمان (عج) جان سپرد.

مراسم ختم شهید شیخ احمد کافی (ره) که به دعوت مرحوم حجت الاسلام شیخ محمد تقی فلسفی (ره) در مسجد ارک تهران برگزار شد ، به علت استقبال زیاد عاشقان حضرت ولی عصر (عج) در این مجلس ختم نردبانی آماده شده که مردم برای شرکت در مجلس به علت نبودن جا ؛ به پشت بام مسجد ارک بروند.

 

چقدر زیبا این شعر را مرحوم کافی در عشق مولایش سروده است :
کافی مسکین ز بهر دیدن رویت
گشته چو مجنون اسیر بر سر کُویت
تشنه یک جام وصلت است زجوبت
جام وصل رسان بکام گدایان

 

نام مرحوم کافی ، مردم را به یاد اهل بیت (ع) و به خصوص امام زمان (عج) می انداخت.تمام زندگی کافی وقف و متعلق به اهل بیت (ع) بود و حتی در نحوه مردنش و تشییع و خاکسپاری هم از اهل بیت (ع) الگو برداری کرد.
همانند آقا امام حسن (ع) تشییع جنازه اش تیرباران و همانند آقا امام حسین (ع) سه روز جنازه اش دفن نشد و جلوی همسر و فرزندانش به شهادت رسید ، مانند آقا امام موسی بن جعفر (ع) زندانی کشید و مانند آقا امام رضا (ع) تبعید و مانند حضرت زهرا (س) شبانه غسل ، کفن و دفن گردید و به عشق مهدی (عج) روز جمعه به دنیا آمد و صبح روز جمعه که مصادف با نیمه شعبان ( تولد حضرت مهدی (عج) ) بود به شهادت رسید.
روحش شاد و یادش گرامی

 

  • Ƶ૯Ʊʂ ૯RɿƝσ૯C

نظرات (۱)

سلام ... امیدوارم موفق باشی .... اگه با تبادل لینک موافقی p.m بده (:
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی