روزنامه نگار

علوم ارتباطات اجتماعی-گرایش روزنامه نگاری

روزنامه نگار

علوم ارتباطات اجتماعی-گرایش روزنامه نگاری

روزنامه نگار

وبلاگی در جهت ارائه اخبار مشهد، جروات و دروس رشته روزنامه نگاری و معرفی ارکان این رشته


وحید یامین پور:

رسانه ها تنها مولفه مهم در سرمایه گذاری کسب قدرت هستند

 

مراسم رو نمایی از نسخه جدید شبکه اجتمایی آیتگ با حضور جمعی از مسئولین شهری در مجتمع فرهنگسرای رسانه روز چهارشنبه 15 مرداد ماه 1393 برگذار شد. رسانه ها تنها مولفه مهم در سرمایه گذاری کسب قدرت هستند.مقام معظم رهبری فقط در یک مولفه اظهار ضعف کرده اند و آن در حوزه رسانه هاست

 

در این مراسم،جمعی از مسعولین شهر مقدس مشهد حضور داشتند. آقای موحدیان(فرماندار مشهد)،رضا خوراکیان(مدیر موسسه جوانان آستان قدس) و حجت الاسلام پژمان فر(نماینده مجلس شورای اسلامی) جمعی از حاضرین در این مراسم بودند.علاوه بر مسئولین استانی،جمعی از کاربران شبکه اجتماعی آیتگ حضور داشتند.

مراسم رو نمایی از نسجه جدید شبکه اجتماعی آیتگ با حضور و سخنرانی وحید یامین پور آغاز شد.

در این مراسم وحید یامین پوردر رابطه با گذشته رسانه گفت:تا حدود 100 سال پیش،رسانه بخشی از دنیای تکنولوژی بود و در فهم آن چندان تفاوتی در بین ابزار آن قائل نبودند و رسانه محدود میشد به کارکردهای تفریحی و سرگرمی.

وی همچنین افزود:نخستین بار شرکت وال دیزنی شروع به ساخت برنامه های سرگرمی البته با هدف های شیطانی کرد و دنیای رسانه را به جهانیان نشان داد و بخش عظیمی از دنیای ذهنی و تخیل و ادراک در دنیا را در سلطه قرار گرفت. اولین تفکر درباره رسانه ها این بود که رسانه ها از خستگی ها میکاهد و بعد از آن هدف آن معرفی اطلاعات شد.

یامین پور در ادامه گفت:در گذشته افراد مهم اطلاع رسانی ار طریق رسانه ها را کاری بیهوده میدانستند و حیات یک رسانه را صاحبان یک رسانه در این میدیدند که مصرف کنندگانشان به چه مطاللب علاقه مند هستندو لذا روزنامه نامه های زرد عمرشان با عمر خود روزنامه نگار همراه بود. تا اینکه در قرن 20 ابعاد جدید از رسانه برای همه مکشوف شد و رسانه را همنشین قدرت کرد و همچنین تئورسیت های رسانه بر این عقیده بودند که دوران حاکمیت ابعاد قدرتی و نظامی به سر رسیده است و ابعاد فرهنگی مهم است.

وی در ادامه سخنان خود بیان داشت:پس از جنگ جهانی دوم ابعاد نهفته رسانه آَکار شد و محققین به این نتیجه رسیدند که همه چیز تابعی از ارتباطات هستند و هرکسی که توانی ارتباطاتی بیشتری داشته باشد به ابرقدرتی نزدیک تر است.در قیاس چین و آمریکا میبینیم که چین بزرگترین ارتش دنیا را دارد و درحالی که آمریکا پرهزینه ترین ارتش را دارد.رشد اقتصادی چین نزدیک به 10 و پر درآمد ترین کشور است،درحالی که رشد اقتصادی آمریکا صفر و پرمصرف ترین کشور میباشد. و این درحالی است که آمریکا به دلیل ایکنه سهم بیشتری از رسانه ها و شبکه های بین المللی را در اختیار دارد آن را ابر قدرت نمونده است.

وحید یامین پور در ادامه اظهار داشت:جز رسانه ها هیچ سمتی نیست که تا این اندازه تاثیرگذاری داشته باشد و جامعه کفر و ایمان بستگی به جهتدهی رهبر آن بستگی دارد.آمریکا ی قلمرو حاکمیتی در ابعاد بین المللی ساخته است که همه در ذیل حاکمیت آمریکا تعریف میشوند و این واقعیت جامعه جهانی است که زشت را زیبا جلوه دهد.

وی گفت:صهیونیست،به کمک فرماسونری یک جهتگیری افکار عمومی را از طریق رسانه در اختیار خود گرفته است و زمانی که صحبت از فرهنگ غرب صحبت میشود به اصالت نفس اشاره میشود که خصوصیت قدرت طلبی و جاه طلبی را بها میبخشد و این درحالی است که دینی میگوید که نباید به جاه طلبی اصالت بخشید.دروغ در ذات سیاست ورزی مردن است و استغضای آن فریب است که بعدا نام آن را جنگ روانی  نامیدند و بعد از جنگ جهانی به آن دیپلماسی عمومی میگفتند.

یامین پور بیان داشت:رسانه ها تنها مولفه مهم در سرمایه گذاری کسب قدرت هستند.مقام معظم رهبری فقط در یک مولفه اظهار ضعف کرده اند.در حوزه های نظامی و اقتصادی و اجتماعی و بین الملل،ایشان ایران را موفق میداند و فقط در عرصه رسانه ایران را ضعیف میداند.مرزهای جمهوری اسلامی ایران دیگر در مرزهای زمینی نیست و مرزهای آن در پشت بام هاست که از طریق ماهواره وارد مرزها میشوند و به تغییر میپردازد و این جنگ نرم را آمریکا بروی همه کشورها انجام میدهد.رسانه جمهوری اسلامی مواضع آن بوده که آن را تا حدودی موفق کرده است.

وی بیان داشت:اضعان به ضعف در حوزه رسانه کشور یک واقیت است که به نوعی زمینه آشنایی ما را با دنیای غربی بیشتر میکند و مردم باید بدانند که وجود شبکه های غربی و ماهواره در حریم خانوادگی یک همراهی با تغییر فرهنگی است که برنامه ریزی شده است. در گذاره دوم،مسئولیت ما در فعالیت رسانه ای است و باید این فعالیت با عقل سازگار باشد.رسانه اجتماعی فضای تفریحی نیست و این همان چیزی است که فرهنگ غرب به دنبال آن است تا رسانه ها را به عنوان سرگرمی ارائه دهند.در این جهت اکثر محققان غربی هم متوجه این نکنه بودند که کاربرد رسانه هایشان برای کاربران خودشان هم غیر قابل پیش بینی است.

وی در پایان بیان داشت:اگر با برنامه و ایده و بصیرت در زمینه رسانه های اجتماعی فعالیت فرهنگی شود میتوان به خواسته های خودمان برسیم.اگر رسانه ها را بشناسیم،عدم اطلاع رسانی آنها تعجب انگیز است و شبکه های اجتماعی،حرکت در جهت علیه کفر را دارد. ما باید تمرکز بیشتری به دنیای است که ما را احاطه کرده و نظام سلطه ای است که از همه امکاناتش در جهت دهی به افکار عمومی استفاده میکند.

  • Ƶ૯Ʊʂ ૯RɿƝσ૯C

نظرات (۴)

عالی
پاسخ:
ممنونم
  • بارمان بابایی
  • سلام
    ممنون از مطالب خوبی که گذاشتید.
    موفق باشید
    پاسخ:
    سلام ممنون از اینکه سر زدید
    پاینده باشید
  • رزمنده سایبری
  • سلام
    خدا قوت
    ان شاء الله عاقبت بخیر باشید

    لبیک یا زینب (س)
    پاسخ:
    پاینده باشید
    سایت زیبایی دارین
    پاسخ:
    ممنون
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی