روزنامه نگار

علوم ارتباطات اجتماعی-گرایش روزنامه نگاری

روزنامه نگار

علوم ارتباطات اجتماعی-گرایش روزنامه نگاری

روزنامه نگار

وبلاگی در جهت ارائه اخبار مشهد، جروات و دروس رشته روزنامه نگاری و معرفی ارکان این رشته



نویسندگی برای تلویزیون، رادیو و رسانه‌های جدید

 رابرت ال. هیلیارد

مترجم: فرزانه فرحزاد، صفورا نوربخش، غلامرضا تجویدی، نیسان گاهان

چاپ اول: 1389

ناشر: مرکز تحقیقات صداوسیما

انتشار کتاب نویسندگی برای تلویزیون، رادیو و رسانه‌های جدید:

 

به باور بسیاری از صاحب‌نظران، مطالعه و آموزش نمی‌تواند استعداد نویسندگی را در افراد ایجاد کند، اما قادر است این استعداد درونی را پرورش دهد، به نیروی خلاق و ماهر تبدیل کند و با ارائه برخی رهنمودها و قالب‌ها، اثرگذاری آن را بیشتر سازد. بر همین اساس، کتاب حاضر در دوازده فصل به شکلی به نسبت جامع کوشیده است ضمن بررسی به ابعاد و عناصر دخیل در نویسندگی برای رادیو، تلویزیون و اینترنت، راهنمایی برای نویسندگانی باشد که در جستجوی یافتن راه و رسم نویسندگی در زمینه‌های مختلف برای رسانه‌های جمعی هستند. از نقاط قوت این اثر، آموزشی بودن آن و پرداختن به نویسندگی برای «رسانه‌های جدید»، بویژه اینترنت است.

نویسنده در فصل یازدهم با عنوان «رسانه‌های جدید» به انطباق قالب تلویزیونی، رادیویی و سینمایی با نیازمندی‌های اینترنت می‌پردازد.

مرکز تحقیقات صداوسیما نیز باتوجه به این ویژگی‌ها و کمبود منابع فارسی در زمینه نویسندگی برای رسانه‌ها، اقدام به ترجمه و انتشار این کتاب کرده است.

مطالعه‌ این کتاب می‌تواند برای دانشجویان رشته‌ ارتباطات و هنرهای نمایشی و تمام علاقه مندان به نویسندگی برای رسانه‌های جمعی راهگشا و مفید باشد

 



  • Ƶ૯Ʊʂ ૯RɿƝσ૯C

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی