نویسندگی برای تلویزیون، رادیو و رسانههای جدید
رابرت ال. هیلیارد
مترجم: فرزانه فرحزاد، صفورا نوربخش، غلامرضا تجویدی، نیسان گاهان
چاپ اول: 1389
ناشر: مرکز تحقیقات صداوسیما
انتشار کتاب نویسندگی برای تلویزیون، رادیو و رسانههای جدید:
به باور بسیاری از صاحبنظران، مطالعه و آموزش نمیتواند استعداد نویسندگی را در افراد ایجاد کند، اما قادر است این استعداد درونی را پرورش دهد، به نیروی خلاق و ماهر تبدیل کند و با ارائه برخی رهنمودها و قالبها، اثرگذاری آن را بیشتر سازد. بر همین اساس، کتاب حاضر در دوازده فصل به شکلی به نسبت جامع کوشیده است ضمن بررسی به ابعاد و عناصر دخیل در نویسندگی برای رادیو، تلویزیون و اینترنت، راهنمایی برای نویسندگانی باشد که در جستجوی یافتن راه و رسم نویسندگی در زمینههای مختلف برای رسانههای جمعی هستند. از نقاط قوت این اثر، آموزشی بودن آن و پرداختن به نویسندگی برای «رسانههای جدید»، بویژه اینترنت است.
نویسنده در فصل یازدهم با عنوان «رسانههای جدید» به انطباق قالب تلویزیونی، رادیویی و سینمایی با نیازمندیهای اینترنت میپردازد.
مرکز تحقیقات صداوسیما نیز باتوجه به این ویژگیها و کمبود منابع فارسی در زمینه نویسندگی برای رسانهها، اقدام به ترجمه و انتشار این کتاب کرده است.
مطالعه این کتاب میتواند برای دانشجویان رشته ارتباطات و هنرهای نمایشی و تمام علاقه مندان به نویسندگی برای رسانههای جمعی راهگشا و مفید باشد
- ۰ نظر
- ۱۳ آذر ۹۳ ، ۰۸:۰۰