تیتر*جلسه4
تیتر
تیتر هدایتگر خواننده به سوی خبر است،جمله و عبارتی است که به خبر هویت می دهد. تیتر خبر باید چکیده مهمترین مطلب را دقیق و روشن بیان کند
در تیتر زدن باید توجه کرد که همان مفهومی که مدنظر ماست ، مخاطب هم همان را برداشت و درک کند
اگر در لید70٪ مخاطب درک کند ،قابل قبول است
اما در تیتر باید100٪ مفهوم را به مخاطب برسانید
ویژگی های تیتر
-بیان پیام خبر به صورت خلاصه و فشرده
-ترغیب خواننده به خواندن"لید" و متن خبر(خرید روزنامه و نشریه)
-تعیین اهمیت و ارزشیابی مطالب مختلف
-تفکیک مطالب مختلف روزنامه از یکدیگر
-کمک به زیبایی صفحه های روزنامه و مجله
3عملکرد تیتر
1.ترغیبی 2.هشداری 3.اطلاعی 4.تحریکی
•عملکرد تحریکی← زمانی ک بخواهیم احساسات مخاطب را درگیر کنیم.
•عملکرد ترغیبی←زمانی که احساس درمیان نبود باید بیایم یک سوال در ذهن مخاطب به وجود بیاوریم. {مثال:انگشتر رهبری به دانشجویان رسید}
•هشداری← صرفا نوعی هشدار به مخاطب منتقل می کند
•اطلاعی← از خبر و رویدادی که به وقوع پیوسته و یا قرار است اتفاق بیافتد به مخاطب اطلاع می دهد.
- ۹۳/۰۵/۰۷