مباحث جلسه4
فرم های روزنامه نگاری
در روزنامه نگاری 10 فرم اصلی وجود دار،که در تمام نشریات وجود دارد ، که شامل :
• 6 فرم پایه ← خبر و گزارش خبری،مصاحبه،مقاله ،یاداشت،نقد و گزارش
• 3 فرم مکمل ← عکس کاریکاتور،طرح،طنز
• 1فرم کلی← تیتر
برد رسانه ای
هر چه نفوذ رسانه بیشتر باشد،احتمال پیروزی بیشتر است
سه عامل وجود دارد که در برد رسانه تاثیر دارد:
1.دسترسی مکانی: اینکه افراد بیشتر به رسانه ی (نشریه،روزنامه و..) ما دسترسی و برخورد داشته باشند.راحت بتوانند تهیه کنند و بخوانند
2.زمان ثابت در انتشار: یک زمان ثابت و مشخصی را برای انتشار نشریه در نظر بگیرید. چون باعث می شود مخاطب برای تهیه نشریه شما زمانش را تنظیم کند . یکی از عوامل تاثیرگذاری رسانه ها استمرار آن است. انتشار به موقع و مداوم نشریه بسیار مهم است.
3.کنترل مخاطب: محتوا به صورت خلاصه شده و کوتاه عرضه شود تاثیرگذاری بیشتری دارد بهتر است محتوا را کوتاه کنید و تیتراژ را زیاد کنید
عملیات روانی
در حوزه عملیات روانی گروه ها به 3 دسته تقسیم می شوند
1.موافق2.مخالف3.بی طرف
اگر میخواهید عملیات روانی انجام بدهید باید اول مخالف هارا پیدا کنید {مثال : کسی که میخواهد علیه بدحجابی فعالیت داشته باشد،ابتدا باید کسانی را پیدا کند که مخالف بدحجابی هستند}.
گروه بعدی که باید به آن توجه کنید گروه بی طرف هاست،باید آنها را جذب کنید و به سمت هدف خود هدایت کنید قدم اول این است ک باید مانع شوید که به سمت خلاف هدفتان نروند.
بعد از این 2گروه گروه بعدی افراد موافق هستند.
- ۹۳/۰۵/۰۷